Wednesday, December 26, 2012

Maaf

Assalamualaikum

Bagaimana harus aku mulakan?
Sepanjang aku menjadi seorang penuntut
Aku menemui penuntut yang lain
Yang punya tingkah dan fikir berbeza
Aku manusia yang sangat biasa, yang banyak cela
Kadang, tidak mampu menampung ketidaksamaan
Kesabaran tunjang persafahaman sangat rapuh
Seringkali aku yang merentap dari tanah yang subur
Namun kerana ego, kerana harga diri, aku pertahankan tindakanku
Hari ini, kekesalan mengetuk hati dari semua arah
Aku lemas, lelah dengan perasaan kesal ini

Kalau aku mampu putarkan semula
Aku akan bertahan dengan penuh sabar
Penuh pengertian
Benar, usia mematangkan jiwa
Pada kamu,kamu dan kamu
Maaf ya!

Ketahuilah,
Apa yang berlaku punya hikmah
menjadikan kamu hari ini dari apa yang telah terjadi
Kita manusia, maka, mengerti lah
Aku juga tidak lepas dari salah
Namun, ikhlas dari hati,
Maaf wahai sahabat

No comments:

Post a Comment